divendres, 10 de desembre de 2010

El buscador

Aquest conte de Jorge Bucay, ens ha servit com a conclusió final al debat "El Temps". Aquest debat sorgeix a partir de l'estudi sobre el temps a les escoles i a la necessitat de fer una nova mirada a l'acceleració de l'educació, a l'acceleració de la societat... a l'acceleració vertiginosa en general que vivim avui dia i de com ho trasmetem als infants. Tenen "temps" els infants per assolir els coneixements? Com més continguts, més ràpids, més deures, més extraescolars.... millor? O és important que respectem els ritmes de cada infant per assolir els aprenentatges i coneixements? És important que desenvolupin les seves capacitats intensament o cal que ho facin ràpidament i siguin de cop adults? Són algunes de les preguntes que ens hem de plantejar, ja que potser la quantitat de contiguts del currículum no fa la qualitat educativa que desitjem pels infants. El llibre que hem llegit per entendre millor les conseqüències que té una vida ràpida, accelerada, quantitativa i "buida" (per dir-ho d'alguna manera) i fer un canvi cap a un vida lenta, profunda, significativa i de qualitat, ha estat "Elogi de l'Educació Lenta", de Joan Domènech (ed. Graó, 2009) on hi podem trobar tot tipus de fonaments teòrics (fins hi tot la història del rellotge) i exemples reals que demostren la necessitat d'un canvi a la nostre societat accelerada. També surt un fragment del conte "El Buscador", de Jorge Bucay.
Val a dir que hem gaudit durant el debat de la participació d'en Joan Domènech via Skype i que ha estat molt planer i clar en el seu petit discurs. Esperam algun dia gaudir de la seva presència en viu.
El buscador
View more documents from MRURIS.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...