divendres, 4 de maig de 2012

Valoració de les pràctiques

Ens queda just un mes per acabar el PRACTICUM del Primer Cicle d'Educació Infantil. Potser és un bon moment per fer balanç de com han anat fins ara.
La veritat és que per mi ha estat una experiència dolça. Estar amb fillets del cel m'ha fet reviure molts moments de la meva maternitat. Poder-los cervar, dormir, canviar bolquers, cantar-lis... ha estat relativament fàcil. I dic relativament perquè cada fillet és diferent i únic, amb unes necessitats diferents, amb unes angoixes diferents... però així com he anat establint vincles i coneixent-los puc dir que la convivència amb ells ha estat fàcil i gratificant. 
Les famílies m'han acollit de meravella! Més no puc demanar... Poc a poc han anat acceptant els meus petits consells, les meves explicacions... fins hi tot hem anat ja a dinar tots junts! Ha estat molt interessant conèixer les diverses situacions familiars en un altre context fora de l'escola. 
Na Magda, la meva tutora, m'ha tractat des del primer dia com una més. Fa almenys 4 anys que em coneix, coneix la meva experiència com a mare i m'ha deixat actuar amb gran llibertat dins l'aula. Li he d'agrair la seva paciència, el seu bon humor, la seva alegria i la seva tranquil·litat per solucionar els petits problemes quotidians de l'aula. Però sobretot li he d'agrair el fet que vulgués compartir amb mi tots els seus coneixements dins l'aula. He après moltes coses d'ella aquests dos mesos. 
També he participat en la organització de l'aula, en preparar algun decorat i he preparat alguna activitat, tot i que la nostra prioritat és cobrir les necessitats bàsiques i afectives dels infants tot respectant els seus ritmes.
L'equip docent també ens ha acollit la mar de bé, ens deixen participar en totes les activitats que es realitzen i confien en el nostre parè. 
M'he adonat que aquest 7è sentit que he adquirit amb els anys com a mare m'ha servit de molt en aquesta primera etapa del pràcticum. La meva intuició pel que fa a les necessitats dels petits ha estat en general molt acertada. També m'ha fet adonar que moltes de les coses que feia amb les meves filles per intuició eren correctes i ha estat gratificant. Quan ets mare novella els dubtes són tants... que ara, que m'ho puc mirar amb distància, veig que he adquirit un sac d'estratègies molt vàlides per tenir cura dels infants. 
Puc dir, doncs, que estic més que satisfeta amb les pràctiques i que si pogués, quedaria molt més temps fent-les!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...