dimecres, 31 d’octubre de 2012

Cunya radiofònica

Crear una cunya radiofònica a través de l'Audacity (de software lliure) és una pràctica divertida i enriquidora, ja que hem après a emprar el software: gravar, retallar, aplicar alguns efectes, mesclar pistes i sons, exportar en diferents formats... Així doncs, és una feina creativa que permet infinitat de possibilitats pels alumnes de pràcticament qualsevol edat. És un dels programes que hem après a manejar a l'aula en els tallers pràctics de TICs.
La meva cunya radiofònica és en anglès. És un idioma que domin i tenc poques oportunitats de practicar-lo. Per aquest fet em vaig decantar per fer aquest tipus de cunya. També perquè podia jugar més, dramatitzar més, i se'm reconeixia manco la veu. 
Me vaig imaginar un programa radifònic dels anys 50-60, on els anuncis eren més converses entre els locutors, grups de dones a l'hora del "tea"... Així doncs, és un programa de dones tradicionalment de l"amercian dream" (totes dones acomodades amb criades a casa, com les de la pel·lícula Criadas y señoras) dels anys 50 on parlen de banalitats: maquillatges, moda... La cunya és sobre una crema de maquillatge, anomenada Magic Touch, de The Fairy Makeups i que es pot trobar als famosos grans magatzems americans Bloomingdales. He fet servir la cançó de Spanish Harlem, com a fil conductor i per situar-nos en la època concretament i després he gravat les pistes de veu masculines (la meva parella) i femenines (jo), i una pista de rialles que he aplificat segons m'ha convingut. Tot en finalitats educatives clar, sense intenció divulgativa.
Aquí us la deix! Podeu riure molt!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...