dissabte, 13 d’octubre de 2012

Algunes reflexions sobre l'assignatura de les TIC

L'assignatura de TICs es divideix en classes teòriques i en classes pràctiques. A les classes teòriques (més breus) treballem sobre la societat de la informació, la repercusió de les TIC en l'educació, com emprar-los adequadament, materials didàctics, etc. A diferència de les meves companyes que van cursar una assignatura sobre audiovisuals l'any anterior, per mi tot el contingut teòric és nou. Se'm fa molt interessant, ja que com a bloggaire tot el que té a veure en les TIC's i les seves aplicacions educatives és del meu interès. He après molt sobre les avantatges i inconvenients de les tecnologies en la nostra societat, el que impliquen, quins reptes ens deparen...[llegeix-ne més...]
moltes de les activitatsque penj al blog, formen part d'aquesta teoria i la complementen. I crec que encara tenc molt per aprendre! M'agrada també que els autors sobre els que llegim i ens documentem són actuals i propers, ja que pots contactar amb ells fàcilment al twitter per exemple. Les classes són entenedores i fàcils de seguir tot i la rapidesa en que va la professora, podem veure imatges, vídeos interessants, fer algun petit debat... el temps, però és just!
A les classes pràctiques el temps passa volant, ja que en ser tallers pràctics de com emprar certs softwares tot són preguntes i batalles amb l'ordinador! De moment tothom ja sap obrir un blog i més o manco editar una imatge amb el GIMP, retallar-la i fer un fotomuntatge. Poc a poc anirem emprant altres softwares per editar so, vídeo, powerpoint, etc. Sa veritat és que m'agraden molt els tallers pràctics! Aprendre a emprar aquestes eines m'enriqueix i em permet saber què fer, com fer-ho i amb quina finalitat. Ens passa moltes vegades que volem crear coses, materials i amb les limitacions que tenim sobre els nostres coneixements informàtics no ho podem realitzar. És per aquest fet que moltes de nosaltres creim que aquesta assignatura l'hauríem d'haver tingut a primer i no a quart. 
En fi. Aquí teniu el fotomuntatge que vaig fer amb el GIMP. No és res de l'altre món, però com a primer contacte amb un programa d'edició d'imatge, estic contenta amb el resultat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...