divendres, 19 d’octubre de 2012

Les dinàmiques de l'educació creativa

És la creativitat educable? Tothom pot ser creatiu?
El passat més d'Octubre, el líder en desevolupament de l'educació, creativitat i innovació, sir Ken Robinson, (http://sirkenrobinson.com/skr/) respongué a aquestes preguntes amb la seva gràcia habitual. 
Ens diu que el que ens diferencia de les altres races animals és que tenim capacitat d'imaginació. El que passa, és que la imaginació tota sola no implica creativitat, i la creativitat no necessàriament implica innovació.
La imaginació és la capacitat que té l'ésser humà per pensar en coses o fets que no estan presents, que no són materials, tenir capacitat per posar-se en el lloc d'un altre... En canvi, per ser creatius, has de fer les coses, dur-les a terme, ja que és un procés material i pràctic, del que moltes vegades ni ens adonem que esteim sent creatius. La creativitat no tan sols té a veure amb l'art, també té a veure amb la ciència, les matemàtiques, la física.... Ja que implica un cert domini del que estàs fent. LA CREATIVITAT, DONCS, ES FA, QUOTIDIANAMENT, posant en marxa tots els nostres coneixements en allò que esteim fent I NO PAS IMAGINANT. 
Per tant, Ken Robinson ens diu "¿cómo defino la creatividad? Defino la creatividad como "el proceso de tener ideas originales que tienen valor. Estas son las ideas equivocadas que se tienen: Primero: "Que sólo las personas especiales son creativas", esto no es verdad. Si eres un ser humano, naciste con una inmensa capacidad creativa natural, la clave está en desarrollarla!". Per això cal ser disciplinat, tenir coneixements i fer molt! Equivocar-se, ser crític amb un mateix i amb el que estàs fent. 
Finalment i pel que fa a l'educació ens diu que "Y lo último sobre creatividad, esencialmente es hacer nuevas conexiones es por eso que se desarrolla tan maravillosamente bien en ambientes interdisciplinarios. Es por eso que necesitamos una educación de base amplia donde la ciencia es central y cohabite con las artes donde el impulso creativo permite un enriquecimiento mutuo de las disciplinas y crea nuevos sentidos de posibilidad".
Tenim molt fer i molt per millorar, per innovar, per crear nous camins que facin que l'infant estigui en el centre del seu propi desenvolupament, que experimenti amb autonomia, que es relacioni amb l'ambient sense por a fracassar.
Us deix el vídeo (tan sols de 9 minuts). És en anglès (perfectament britànic), però tranquils! Més avall hi ha una transcripcióde la ponència.
 
 
Transcripció de la xerrada de Ken Robinson sobre la creativitat
Las Dinámicas de la educación creativa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...