dimecres, 31 d’octubre de 2012

Cunya radiofònica

Crear una cunya radiofònica a través de l'Audacity (de software lliure) és una pràctica divertida i enriquidora, ja que hem après a emprar el software: gravar, retallar, aplicar alguns efectes, mesclar pistes i sons, exportar en diferents formats... Així doncs, és una feina creativa que permet infinitat de possibilitats pels alumnes de pràcticament qualsevol edat. És un dels programes que hem après a manejar a l'aula en els tallers pràctics de TICs.
La meva cunya radiofònica és en anglès. És un idioma que domin i tenc poques oportunitats de practicar-lo. Per aquest fet em vaig decantar per fer aquest tipus de cunya. També perquè podia jugar més, dramatitzar més, i se'm reconeixia manco la veu. 
Me vaig imaginar un programa radifònic dels anys 50-60, on els anuncis eren més converses entre els locutors, grups de dones a l'hora del "tea"... Així doncs, és un programa de dones tradicionalment de l"amercian dream" (totes dones acomodades amb criades a casa, com les de la pel·lícula Criadas y señoras) dels anys 50 on parlen de banalitats: maquillatges, moda... La cunya és sobre una crema de maquillatge, anomenada Magic Touch, de The Fairy Makeups i que es pot trobar als famosos grans magatzems americans Bloomingdales. He fet servir la cançó de Spanish Harlem, com a fil conductor i per situar-nos en la època concretament i després he gravat les pistes de veu masculines (la meva parella) i femenines (jo), i una pista de rialles que he aplificat segons m'ha convingut. Tot en finalitats educatives clar, sense intenció divulgativa.
Aquí us la deix! Podeu riure molt!

dimarts, 30 d’octubre de 2012

Quan neix un fillet del cel, neix una mare

Aquest és un anunci que posa la pell de gallina! Esper que us alegrin el dia les caretes dels infants acabats de néixer!


divendres, 19 d’octubre de 2012

Les dinàmiques de l'educació creativa

És la creativitat educable? Tothom pot ser creatiu?
El passat més d'Octubre, el líder en desevolupament de l'educació, creativitat i innovació, sir Ken Robinson, (http://sirkenrobinson.com/skr/) respongué a aquestes preguntes amb la seva gràcia habitual. 
Ens diu que el que ens diferencia de les altres races animals és que tenim capacitat d'imaginació. El que passa, és que la imaginació tota sola no implica creativitat, i la creativitat no necessàriament implica innovació.
La imaginació és la capacitat que té l'ésser humà per pensar en coses o fets que no estan presents, que no són materials, tenir capacitat per posar-se en el lloc d'un altre... En canvi, per ser creatius, has de fer les coses, dur-les a terme, ja que és un procés material i pràctic, del que moltes vegades ni ens adonem que esteim sent creatius. La creativitat no tan sols té a veure amb l'art, també té a veure amb la ciència, les matemàtiques, la física.... Ja que implica un cert domini del que estàs fent. LA CREATIVITAT, DONCS, ES FA, QUOTIDIANAMENT, posant en marxa tots els nostres coneixements en allò que esteim fent I NO PAS IMAGINANT. 
Per tant, Ken Robinson ens diu "¿cómo defino la creatividad? Defino la creatividad como "el proceso de tener ideas originales que tienen valor. Estas son las ideas equivocadas que se tienen: Primero: "Que sólo las personas especiales son creativas", esto no es verdad. Si eres un ser humano, naciste con una inmensa capacidad creativa natural, la clave está en desarrollarla!". Per això cal ser disciplinat, tenir coneixements i fer molt! Equivocar-se, ser crític amb un mateix i amb el que estàs fent. 
Finalment i pel que fa a l'educació ens diu que "Y lo último sobre creatividad, esencialmente es hacer nuevas conexiones es por eso que se desarrolla tan maravillosamente bien en ambientes interdisciplinarios. Es por eso que necesitamos una educación de base amplia donde la ciencia es central y cohabite con las artes donde el impulso creativo permite un enriquecimiento mutuo de las disciplinas y crea nuevos sentidos de posibilidad".
Tenim molt fer i molt per millorar, per innovar, per crear nous camins que facin que l'infant estigui en el centre del seu propi desenvolupament, que experimenti amb autonomia, que es relacioni amb l'ambient sense por a fracassar.
Us deix el vídeo (tan sols de 9 minuts). És en anglès (perfectament britànic), però tranquils! Més avall hi ha una transcripcióde la ponència.
 
 
Transcripció de la xerrada de Ken Robinson sobre la creativitat
Las Dinámicas de la educación creativa

dimarts, 16 d’octubre de 2012

A treasure hunt! Caceres de tresors...

Tothom alguna vegada s'ha disfressat de pirata i ha cercat un tresor amb La perla Negra... 
Però en aquest cas, no es tracta d'un tresor del capità Jack Sparrow, sinó que es tracta d'un tresor educatiu. 
Les caceres de tresors són una metodologia recent que empren docents per integrar les TICs al currículum, per tal que els infants treballin cooperativament i construeixin coneixement a través de links digitals. 
Aquesta metodologia senzilla consta d'una introducció, d'una sèrie de preguntes que s'han de respondre a través d'uns links que els mateixos docents donen a l'infant i que aquest ha d'extreure'n la informació per respondre a les preguntes. La majoria d'aquestes caceres [llegir-ne més...]

Què ens diu la normativa sobre les TICs? És suficient? S'està aplicant a l'escola?

Les TIC's apareixen freqüentment a les normatives vigents (com podeu veure al següent slideshare), sobretot apareixen a l'Àrea de llenguatge: comunicació i representació, tot i que també es mencionen a l'Àrea de Coneixement de l'Entorn i, conseqüentment, apareixen als criteris d'avaluació. Cal tenir en compte, tal i com apareix a la normativa, el caràcter iniciatiu de les TIC en les primeres etapes educatives, ja que el desenvolupament del fillet és molt global.
En la nostra societat, les noves tecnologies hi són molt presents i els infants conviuen amb elles de forma natural. Per tant, és raonable que apareguin a la normativa i es considerin com una eina didàctica més per desenvolupar el currículum. Per tant, el que preten principalment la normativa és que tots els infants tenguin accés a les TICs i s'iniciïn en el seu ús. A través de les noves tecnologies també poden expressar-se, comunicar-se i aprendre a construir coneixement.
Des del meu punt de vista, és més lògic que en el primer cicle d'educació infantil ajudem a l'infant a construir una imatge ajustada de la seva persona, [llegeix-ne més...]

dissabte, 13 d’octubre de 2012

Desinstal·la a #Wert

 Aquí us deix un tutorial per desintal·lar a en Wert (el ministre d'educació actual) del sistema educatiu. A la pàgina de Yo estudié en la Pública hi ha un manifest al que us podeu adherir si esteis d'acord per aturar l'avantprojecte de Qualitat Educativa que el Govern de Rajoy ha aprovat recentment. yoestudieenlapublica.org


En el següent vídeo podeu veure alguns dels motius pels quals la nova llei educativa no s'hauria de dur a terme!!! 


Algunes reflexions sobre l'assignatura de les TIC

L'assignatura de TICs es divideix en classes teòriques i en classes pràctiques. A les classes teòriques (més breus) treballem sobre la societat de la informació, la repercusió de les TIC en l'educació, com emprar-los adequadament, materials didàctics, etc. A diferència de les meves companyes que van cursar una assignatura sobre audiovisuals l'any anterior, per mi tot el contingut teòric és nou. Se'm fa molt interessant, ja que com a bloggaire tot el que té a veure en les TIC's i les seves aplicacions educatives és del meu interès. He après molt sobre les avantatges i inconvenients de les tecnologies en la nostra societat, el que impliquen, quins reptes ens deparen...[llegeix-ne més...]

dimarts, 9 d’octubre de 2012

Societat de la Informació segons M. Area

Coneixem prou bé els efectes de la societat de la informació i de la comunicació? Coneixem prou bé els seus orígens, els seus discursos? Quins reptes educatius ens deparen? La globalització politiza l'educació? M. Area http://www.manuelarea.net/, catedràtic de Didàctica y Organització Escolar a la facultat d'Educació de la Universitat de La Laguna ens explica la seva perspectiva. Us deix de manera resumida una ressenya i la meva opinió pel que fa a l'educació infantil sobre el tema i un petit vídeo gràfic del mateix autor.




divendres, 5 d’octubre de 2012

Entrada nº 100: Pinterest

Per celebrar la meva entrada nombre 100, us present el Pinterest. És una nova "eina" que estic emprant. És també una xarxa social, encara que diferent a les altres, ja que funciona principalment amb imatges. Ara us ho explic millor, no us preocupeu.
Del que es tracta és d'anar enllaçant pàgines web, blogs, etc. d'aquelles coses que a un li criden personalment l'atenció. I aquests enllaços, enomenats PIN, es poden anar classificant en tableros. Us recordau de quan ereu petits i teniu un tablero de curxo i amb una xinxeta penjaveu imatges que us agradaven de la super Pop? O coses que havieu de fer, o algun dibuix fet vostre que us encantava, alguna d'aquelles frases magisrtals?... Doncs, més o manco d'açò es tracta el Pinterest. És a través de la imatge que et dur a un enllaç i vas arxivant de manera catalogada totes aquelles coses del teu interès que vas trobant per internet en diferents tableros. També pots repinejar dels altres. I bé, podeu trobar-hi de tot i molt. Alertau que enganxa! Si algun m'he de posar a fer tot el que veig, no me bastaria una vida sencera! :D. És una gran font de creativitat i inspiració!
Us enllaç el "meu" Pinterest:  http://pinterest.com/mruris/
Al meu blog trobareu també l'enllaç al pinterest. Cada post que faig també el podeu pinetjar amb el botó que hi ha davall de cada entrada que posa Pin it, clickeu a sobre i escolliu la imatge que vulgueu del meu blog.
Al Pinterest hi trobareu molts docents que van penjat les pràctiques educatives, ja siguin experimentació, matemàtiques, art, reciclatge... Genial!
A pinetjar s'ha dit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...