dissabte, 6 de juliol de 2013

Un llibre que s'acaba...

Feia temps que volia tornar a publicar... potser la vessa de l'estiu, la ressaca del final del curs o deixar que passi una mica el temps han fet que m'ho prengués amb calma. 
Ha estat un final de curs intens, amb unes pràctiques generoses de feina i meravelloses. M'aturdia el fet de tenir 25 infants de tres anys, però la veritat és que he après un sac de coses. M'enduc una motxil·la carregada d'experiència, d'estratègies, d'aprenentatges, de bona escola. Per tal que us feu una idea, el projecte metodològic del centre on he fet pràctiques, Margalida Florit, entenen l’aula com una comunitat d’aprenentatge on els infants aprenen dels altres infants i el que poden aportar aquests i les seves famílies i no de la mestra com a transmissora de coneixements. La mestra és una guia que aporta recursos i estratègies per afavorir l’aprenentatge. I és des de quart d’infantil que es fomenta aquest model d’ensenyament-aprenentatge. Quan et presenten una escola així, evidentment no atures d'analitzar totes i cada una de les situacions que es presenten, i veure com diferents models educatius fan les coses i amb quina finalitat. Com a practicant, he analitzat i reflexionat molt sobre aquest model metodològic! La qual cosa ha fet que la recerca, els constrasts i la informació foren constants. 
He de dir que, tot i que les pràctiques han estat meravelloses, l'esgotament no m'ha permès acabar el meu projecte de final de carrera sobre la creativitat. L'esforç per fer-ho fou enorme, però hem de prioritzar i de vegades les coses necessiten distància. Doncs mirau, us deix el darrer vídeo que he vist sobre creativitat, en el que és extraordinari com es lliga la aquesta a l'educació lenta i una vegada més es fa palesa la promoció d’una imatge digna de la infància i el respecte als drets dels infants. Esper que us agradi!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...