divendres, 8 de novembre de 2013

LES EMOCIONS EDUQUEN!

A finals d'Agost vaig rebre una telefonada amb una oferta de feina molt interessant. Idò, era la tècnic educativa de l'Ajuntament de Ciutadella que em proposava impartir tallers per infants de 0-6 anys a les escoles del municipi. Necessitava que li confirmés tot d'una, que omplís la fitxa amb la descripció del taller i altres dades.... en fi. Una proposta a la que no vaig voler dir que no tot i ses frisseres! Sa veritat és que li estic molt agraïda, i molt il·lusionada!
Durant aquests mesos he estat de recerca d'informació, de recursos, d'estratègies, de creació de material.... per tal d'estar preparada en començar! I és que mai ho estàs de preparat! 
Vaig començar els tallers aquesta primera setmana de Novembre. He començat per l'escoleta de 0-6 anys des Poriol, amb el grup de 6è d'Educació Infantil. Primer, una trobada amb la tutora per conèixer-nos, conèixer les necessitats de l'aula i fer-li una proposta d'activitats. Tot un repte! I tot un goig. La sessió amb els infants va ser molt mona i que bé que es van portar tots! 

I us demanareu: quin tipus d'activitat els va fer?  

Doncs en aquest cas, ens vam decantar per fer una activitat introductòria de les emocions, però a més, que ens servís per estrenyer vincles. Els vaig presentar la maleta de les BESADETES i els vaig explicar tots els tipus de besadetes que existeixen i de quin color són (basant-me en el llibre de Mamà, de quin color són els petons? ed. Imaginàrium). Fou tot molt visual. Llavors els vaig donar un cor blanc de cartolina on van escriure el seu nom amb rotulador i vam fer una fila per pintar-nos els llavis i i marcar-los al nostre cor. Val a dir que a algunt fillet li va costar pintar-se els llavis, tot i que ho van fer tots!

Tots aquests cors, aniran dins una capsa que els vaig dur que han de decorar i quan algun infant necessiti una besada, perquè algún amic no hi vol jugar, o s'ha fet mal o sent trist, o fins hi tot es sent content, pugui anar a la capsa, obrir-la i besar-se. Després ens vam tornar a seure en cercle i els vaig explicar que s'havien d'estimar molt a ells mateixos. Vam fer besades al nostre propi cos i després una besada que va rodar per tota la rotllana. Però açò no és tot! Els vaig dur un capell de cartró. El capell de les emocions (que també decoraran ells). Quan vulguin obrir la capsa se l'han de posar i així els altres infants el podran veure de lluny i anar-lo a consolar i fer-li besades! La mestra també ho podrà fer quan ho necessiti!!! I tant! La tutora va pensar que també faria servir el capell de les emocions per fer el bon dia. Fantàstic! En fi! Una gran experiència! Esper que a ells també els agradés!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...