divendres, 21 de març de 2014

PLOREM!!!

El plor representa l'estat físic del dolor, de la tristesa, de la frustració, de la impotència... En general en la nostra societat occidental tendim a reprimir-lo (i fins fa molt poc es reprimia sobretots als fillets: "Plorar és cosa de dones!" es deia...) ja que o bé ens fa pena veure algú plorant o socialment no està prou ben vist. Si bé està d'alguna manera hem d'aprendre a gestionar aquest plor i si mai no el vivim, difícilment el podrem entendre, comunicar-ho o sortin-se'ns de l'espiral de la tristesa. Us puc assegurar que cal que els infants plorin, també els adults. Ho dic perquè jo mateixa durant el primer any de vida no vaig plorar mai. El dia que vaig voler plorar, tenia prop d'un any, no ens vaig saber i em vaig quedar sense aire. Els meus pulmons no estaven preparats físicament i ma mare va haver de córrer cap a l'hospital perquè jo no tornava. Em van fer moltes proves i finalment la pediatra li digué a ma mare: L'has de fer plorar, l'has de fer enfadar... perquè a nivell fisiològic és necessari, és saludable... I doncs, ma mare em feia algun pessic, no em donava el que jo desitjava, em feia frustrar... i més d'una vegada em va haver de fer respiració assistida. Gestionar-ho ens ajuda també a ser més autònoms, perquè ens ajuda a créixer i no dependre dels altres, tot al contrari, ens mostra a ser més empàtics i comunicatius.

El plor és saludable, tant emocionalment com físiològicament. PLOREM!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...