dimecres, 25 de març de 2015

Respirar!

No em mal interpreteu! Ja sé que esteim a finals de trimestre i sembla el que no és...! Si, tenc ganes de vacances, com tots. Els infants també necessiten rompre la rutina, descansar, desconnectar, avorrir-se fins hi tot!
Respirar és la primera experiència que vivim quan neixem en tallar-nos el cordó umbilical. És, per tant, la funció més important de tot ésser, ja que se'ns fa imprescindible per viure. Si no respirem, ens morim, és així de simple. La respiració intervé en el desenvolupament d'altres processos fisiològics: assegurar l'activitat neurològica, intervé en el funcionament del sistema nerviós, de les glàndules, músculs, òrgans... NO és, doncs, una simple funció per omplir els nostres pulmons. Respirar és vida. No en som gens conscients de la importància de la respiració, per això que ens cal aprendre a respirar com cal, ja que la nostra vida, ens agradi o no, depèn d'aquest fet. Hem d'adquirir hàbits correctes per aprendre a respirar. És cert que hi ha molts factors que no ens afavoreixen en aquest procés en el dia (tensions, males postures, medicaments, malalties respiratòries, espais mal ventilats...). Si ens dediquéssim tan sols 5 minuts al dia a respirar conscientment, seríem, segurament, més positius -les coses ens rodarien millor- ja que ens aturaríem el ritme i ens dedicaríem a noltros mateixos.
Molts aprenen a respirar correctament a través de l'exercici físic, les mares ho feim a les classes prepart, a través del yoga... A l'escola hi hauríem de parar-hi més atenció, ja que és una funció VITAL. A més reduiria les tensions (ja sigui dels docents com de l'alumnat) i tots rendiríem molt més. Tot fluiria millor. Idò bé, cercant cercant, vaig trobar una activitat en una pàgina americana per treballar la respiració a l'escola que em va semblar adequada per entendre el procés d'INSPIRAR i EXPIRAR i prendre'n consciència.Es tracta de fer el "LAZY EIGHT" (un vuit vessut, mandrós): posam el dit al centre del vuit i el pujam cap la part on diu INSPIRA (omplim pulmons) i treim l'aire just abans d'on diu EXPIRA fins arribar de nou al centre. És una activitat que tant es pot tenir en un racó de l'aula i el fillet hi accedeix lliurement, com també programar-la amb una música relaxant, agafar un rotulador i anar fent vuits. A la meva escola ho provarem la setmana vinent amb els de P4, però he de dir que els de 5è de primària ja ho han provat i els ha encantat! Ells mateixos veuen la necessitat d'ATURAR i RESPIRAR! 

Ja em contareu que tal l'experiència!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...